Publicerad av Claes Nilsson den 09 Nov 2020
I mitt månadsbrev för augusti skrev jag en artikel med samma rubrik som ovan. Nu med ökade restriktioner är det än mer angeläget att hitta engagerande mötes- och kontaktmodeller som uppfyller gällande bestämmelser. Mariefreds RK har nu gett denna modell en konkret form. Läs vidare i brev från president Lena Bruhn och finn inspiration och om möjligt anpassa till er klubbs förutsättningar.

Brev till medlemmarna i Mariefreds RK den 4 november:

Hej alla,

Det var verkligen roligt att se så många på mötet i måndags och det känns väldigt tråkigt att vi nu behöver pausa våra möten.

Anledningen är som ni säkert vet och hört är det ökande smittspridningsläget. Som vi sa när vi inledde terminen så måste vi följa utvecklingen och ta beslut allteftersom hur vi kan träffas.

För att vi ändå ska kunna ses på något sätt och hålla verksamheten igång så föreslogs på mötet i måndags att vi ses i mindre grupper.

För tillfället har jag identifierat 5 grupper och fler kan givetvis tillkomma om intresse finns. Om du är intresserad av att medverka i en eller flera av dessa grupper så ta kontakt med den som är sammankallande. På så sätt kan vi ändå känna att vi kan utföra något meningsfullt i en positiv Rotaryanda.

• Rädda Östersjön och Rena Mälaren- Bertil Orrvik (sammankallande), Gunnar Boman, Gunnar Hansson.
  • Medlemsutveckling och PR – Lillemor Källrot (sammankallande).
  • Programkommittee- Lena Bruhn (sammankallande), Kjell Kristiansen, Pernilla Nystedt, Bertil Orrvik, Stefan Behrnetz.
  • Satelitklubb- Lottie Orrvik (sammankallande) Guje, Lars-Olof Nilsson, Lena Bruhn.
  • WCP- Lena Bruhn (sammankallande tillsvidare) Guje, Lottie Orrvik, Carl-Gustav Schalin, Lars-Olof Nilsson, Paul Tamm, Birgitta Ottenback.
Dessutom finns det nu 3 st tillfällen då vi kan lära oss mera om Rotary som anordnas istället för RLI utbildningarna. Se bifogat för datum och anmälan till de digitala basutbildningarna. Utbildningarna går måndagskvällar kl 20-21. Start 23/11.

Ta väl hand om er så hoppas jag att vi snart kan ses igen. Min ambition är att komma ut med nyhetsbrev någon gång i månaden för att hålla alla uppdaterade på vad som händer i grupperna m m.

Bästa Rotaryhälsningar

Lena Bruhn