Publicerad av Anders Tihkan den 17 May 2021
Hur ser din klubbs hemsida ut? Blir en extern besökare inspirerad av ert skyltfönster och vill bli medlem? Har du kollat andra klubbars hemsidor? Intressant att lära av vad andra klubbar gör. Testa gärna NackaVärmdö Skärgård eller Trosa. Ta gärna en diskussion i klubben om er hemsida och hur den kan utvecklas för att uppfylla era egna behov och samtidigt locka nya medlemmar.

Ett enkelt sätt att komma till andra klubbars hemsidor är att gå in via distriktets hemsida rotary2370.se. Klicka på Om distriktet och därefter på Klubbar i Distriktet - lista då listas alla våra 33 klubbar. Tryck på huset för klubbens hemsida, eller på klubbnamn för mer info om klubben inkl kommande program och deras nyhetsbrev.

Som vanligt på webben gäller det att
få besökare att stanna kvar,
att få dem att läsa vidare
.

Ge besökarna känslan av
"Aha, det här verkar vara en intressant verksamhet för mig att engagera mig i!"

Klubbens nuvarande medlemmar ser förstås samma sak på webben eller i mobil-appen och samma känsla är givetvis välgörande även för dem, eller hur!

Nedan ser du en hemsida med olika element:
  • gult - inbjudande och rekryterande - eller som reklamfolket säger: CTA (Call To Action).
  • blått - info om Rotary.
  • grått - intern info, samla den under menypunkten Medlemssidor, så att den inte ska ta onödig plats i klubbens skyltfönster, dvs hemsidan. Intern information är sådant som inte är intressant för externa besökare, eller inte är offentlig (bakom inloggning).
Kolla gärna på varmdo-skargard.rotary2370.sesärskilt specialsidan med info för presumtiva medlemmar, inklusive en blankett att fylla i på datorn och maila till presidenten: GÅ MED I ROTARY