Ge en gåva som gör nytta!

Din gåva kommer fram! The Rotary Foundation är nog en av världens mest kostnadseffektiva hjälporganisationer med över 92 procent av insamlade medel som går ut i hjälpinsatser. Läs mer på D2370 Rotary Foundation-sidan.

Swisha via distriktet

Enkelt och snabbt! Om du inte anger något särskilt gör vi fördelningen 50/50 till Polio/Årliga fonden.

För visning i webbmöte eller projektor, eller för utskrift:
gå till en större bild.

Ge minnesgåva eller gratulation

Det är enkelt att ge en gåva online. Du har tre alternativ:
  • "Bara en gåva".
  • Minnesgåva, t ex vid någons bortgång.
  • Gratulation, t ex bemärkelsedag, uppskattning för något, eller tack för senast. Mycket bättre än blommor eller en pryl!
Du kan låta TRF skicka e-post i anslutning till gåvan, där du väljer en TRF-bild och skriver ett personligt meddelande. Eller själv skriver ut för att överlämna.

Gör så här

Se gärna till att du har ett konto på MyRotary, då bokförs gåvan på dig och din klubb. Du behöver inte vara inloggad när du startar med formuläret:

gå till     my.rotary.org/en/donate

Några kommentarer till formuläret (se numrering på bilden till vänster):

1. Välj fond. Om du inte vill rikta gåvan till särskilt ändamål, då är Årliga fonden (Annual Fund) rätt val. Den fördelar till områden där behoven vid tillfället är störst, dessutom kommer halva summan i retur till vårt distrikt efter tre år för att användas till att delfinansiera projekt, District Grant & Global Grant samt donationer till Polio Fund och Rotary Peace Center.

2. Bocka i rutan för minnesgåva eller gratulation, om din gåva inte bara är ett allmänt bidrag. Då visas nya fält för att välja.

3. Här väljer du Minnesgåva eller Gratulation.

4. Bocka i rutan om du vill att TRF ska skicka e-post till någon med anledning av gåvan, eller få underlag för egen utskrift. Då visas fälten där du fyller i uppgifter om mottagaren samt skriver ditt personliga meddelande och väljer bild.