ClubRunner Support

Meny till supportsidorna: under Support ovan och i vänsterspalten
 

Syfte och målgrupper

ClubRunner är ett kommunikationsverktyg, det är egentligen bara införandet som delvis handlar om IT. I löpande verksamhet är ClubRunner, Word, Youtube, Facebook osv bara olika verktyg för att arbeta med innehåll och kommunikation i olika kanaler.
 
 
Supportsidorna riktar sig till de klubbfunktionärer som ska ansvara för olika delar av klubbens kommunikation inåt och utåt: kommunikatör, skribenter, programmakare m fl som behöver utbildning i en eller flera delar av ClubRunner-verktyget. 
 
Supportsidorna om införande riktar sig till klubbar som går över till ClubRunner.

 

Supportorganisation

2370-klubbarna ska maila frågor till DITS 2370 (Anders Tihkan, Värmdö Skärgård RK). Formulär för mail finns här.
 
Tekniska fel är sällsynta i ClubRunner, så användarfrågor gäller oftast att hitta vilken funktion - eller vilka funktioner - som kan användas i en viss situation. Börja därför med att fråga DITS innan du startar ett supportärende i Kanada.
 
ClubRunners egen kunskapsbank (på engelska) är mycket stor och bör med fördel utnyttjas. Google-översatt till svenska fungerar den också hyggligt, men du måste skriva sökord på engelska.
 
Arkiverade nyhetsbrev om ClubRunner från distriktet finner du i menyn ovan: Om distriktet/Distriktets nyhetsbrev.