Meny till supportsidorna: under Support ovan och i vänsterspalten

Syfte och målgrupper

ClubRunner är ett kommunikationsverktyg, det är egentligen bara införandet som delvis handlar om IT. I löpande verksamhet är ClubRunner, Word, Youtube, Facebook osv bara olika verktyg för att arbeta med innehåll och kommunikation i olika kanaler.
 
 
Supportsidorna riktar sig till de klubbfunktionärer som ska ansvara för olika delar av klubbens kommunikation inåt och utåt: kommunikatör, skribenter, programmakare m fl som behöver utbildning i en eller flera delar av ClubRunner-verktyget. 
 
Supportsidorna om införande riktar sig till klubbar som går över till ClubRunner. De sidorna kommer att tas bort när alla distriktets klubbar är igång med ClubRunner.
 
 

Supportorganisation

2370-klubbarna ska maila frågor till DITS 2370 (Anders Tihkan, Värmdö Skärgård RK). Formulär för mail finns här.
 
Frågor särskilt om webb och nyhetsbrev kan alternativt mailas till webb@rotary2370.se  (Erik Liljencrantz, webmaster D2370, Katrineholm RK).
 
Vi ska inte skicka supportfrågor till ClubRunner i Kanada. De svenska distrikten samordnar sina supportärenden genom D2390, i praktiken blir det idéer och önskemål om utvecklingspunkter. Tekniska fel är sällsynta i ClubRunner.
 
ClubRunners egen kunskapsbank (på engelska) är mycket stor och bör med fördel utnyttjas.
 
Arkiverade nyhetsbrev om ClubRunner/IT i distriktet finner du i menyn ovan: Om distriktet/Distriktets nyhetsbrev.