D2370 nyhetsbrev om ClubRunner maj 2022

Nästa rotaryår närmar sig!

Till distriktets ClubRunner-klubbar:

• president
  • inkommande president
  • sekreterare
  • inkommande sekreterare
  • IT-samordnare
för kännedom till DG, DGE, AG 21/22, AG 22/23

Bästa CR-klubb!

Inför det nya rotaryåret hoppas jag att sittande styrelse har många idéer till det inkommande funktionärsteamet för att förbättra klubbens kommunikation och synlighet - vilket bl a görs med hjälp av ClubRunner.

RI:s strategiska prioriteringar är
  • Öka vår genomslagskraft
  • Utöka vår räckvidd
  • Öka medlemmarnas engagemang
  • Öka vår förmåga att anpassa oss
och då behövs bl a bra kommunikation i flera kanaler, vilket ClubRunner stödjer.

Läs gärna supportsidan om Synlighet.

Utbilda nästa års funktionärer

På startsidan för distriktets ClubRunner-support finns ett upplägg för utbildning av klubbfunktionärer:
  1. Intro till ClubRunner (film 15 min)
  2. Översikt för klubbfunktionärer (film 19 min)
  3. Rollbaserad utbildning i ClubRunners olika funktioner.
SPRID DETTA TILL ÖVRIGA FUNKTIONÄRER!

Synka medlemsregistret med RI inför halvårsfakturan!

Använd funktionen Jämför och synka för att säkerställa att ni inte får onödiga kostnader för avslutade medlemmar som inte har avregistrerats hos RI.

Se supportsidan RI-integration för instruktioner om synkroniseringen med RI (MyRotary).

Se över behörigheterna för klubbens funktionärer

I ClubRunner sätts behörighet på person, inte på rollen. Därför ändras behörigheter inte automatiskt vid halvårsskiftet. Behörighet i ClubRunner ligger kvar tills den ändras.

Tillträdande funktionärer behöver uppgraderad behörighet redan nu för att förbereda sina insatser och för att lära sig ClubRunner. Efter sommaren kan det vara läge att sänka behörighet för avgångna funktionärer.

Läs mer på supportsidan Behörigheter, sekretess.

Till sist: använd supportsidorna!

Supportsidorna distriktswebben har instruktioner för bl a kärnområdena artiklar, evenemang (program), nyhetsbrev och utskick samt webb. Till dessa områden finns utbildningsfilmer på svenska.

Tidigare nyhetsbrev finns på distriktswebben: Om distriktet/distriktets nyhetsbrev (flik ClubRunner).

Kontakta mig gärna om du har frågor!

Bästa Rotaryhälsningar
DITS 2370 (Värmdö Skärgård RK)
ClubRunner Mobile