Nya supportsidor
Jag har lagt all information från Guiden som supportsidor på distriktswebben (som i övrigt inte kommer att bli klar på ett tag) och samtidigt utvidgat informationen. Jag kommer därför inte att uppdatera Guiden mer, utan uppdateringar blir på webbsidorna.
Sidorna är ordnade i teman för kärnområdena i ClubRunner: artiklar, evenemang, externa kontakter, nyhetsbrev, webb. De är gjorda så att ni ska kunna hänvisa t ex programansvariga till evenemangssidan och artikelförfattare till artikelsidan.
Det finns två sidor som är speciella för införandearbetet; en sida med Guidens steg-för-steg anvisningar (uppdaterade), en sida för lanseringen till klubbens medlemmar.
Sidorna finns på
Utbildning?
Jag hoppas att de nya supportsidorna är så omfattande att de täcker de flesta frågorna under uppstarten av era ClubRunner-konton.
Men som jag skrev i förra nyhetsbrevet inför Zoom-mötet om webbredigering så får ni signalera behoven av innehåll för nästa utbildning. En synpunkt som framfördes efter första mötet var att vardagskväll är att föredra framför lördag förmiddag!
Länk till inspelningen av vårt Zoom-möte om webbredigering finns på supportsidan
Webbredigering.
Fel format på telefonnummer!
Tyvärr visade det sig att telefonnumren i medlemsfilen
inte skulle ha landsnummer. CR har landsnummer som default prefix i medlemsprofilen, så nummer som importeras av CR ska bara vara det svenska abonnentnumret i format
0701234567.
Felet avslöjas bara när man försöker ringa en medlem från mobil-appen, med importerat landsnummer blir förslaget +46+46701234567 och det fungerar inte.
Ni som inte har skickat in medlemsfilen ännu måste ändra till nummer utan landsnumret. Erik ska justera konverteringsprogrammet, men jag vet inte nu när han har möjlighet att göra det.
Tajming för full övergång till ClubRunner
Alla klubbar som valt CR måste vara helt över i synk med RI i god tid före 30 juni. Räkna också med det som deadline för att komma åt gammal info i ClubAdmin.
Bästa Rotaryhälsningar
Anders
DITS 2370