Distriktsaktiviteter hösten 2021

Bästa Presidenter och Distriktsteam-medlemmar!

VARMT VÄLKOMMEN TILL ROTARYÅRET 2021-2022
– nära nog Coronafritt hoppas vi

Jag och distriktsteamet (inklusive mina förlängda armar genom Assisterande Guvernörer) kommer att göra vad vi kan för att stötta och vara klubbarna behjälpliga när vi nu skall komma igång med våra klubbverksamheter för vårt förhoppningsvis fysiska år.

I distriktsteamet har vi i år även en ny funktion i form av en kommunikatör (Mia Brunnberg) med avsikt att ge både stöd och information för att underlätta för klubbarna att synas lokalt och även utanför distriktet.

Aktiviteter direkt kopplade till DG verksamhet mot klubbarna har inplanerats under hösten.
  • DG klubbesök startar 30/8 och fortsätter till och med 25/11, se webbsida som kommer att uppdateras med eventuella ändringar.

Distriktsteammöten är inplanerade torsdagar enligt följande
  • 9/9 1800-2000 ca FEI (Företagsekonomiska Institutet), Stockholm
  • 11/11 1800-2000 ca FEI alt videokonferens
  • 17/2 1800-2000 ca FEI alt videokonferens
  • 28/4 1800-2000 ca FEI alt videokonferens

Fysisk Distriktskonferens
– ÄNTLIGEN –
BOKA in dig och dina närmaste!!!

23-24/10 Sunlight Hotell & SPA i Nyköping

Mer info kommer att fyllas på, se evenemangets webbsida.

RLI video-utbildning för medlemmar hösten 2021
  • 3 utbildningspass för totalt 300 SEK/person – TA CHANSEN

Utöver ovan kommer successivt seminarier, utbildningar och aktiviteter att genomföras under kommande år. Information om dessa skickas ut successivt.

Årsmötet för D2370 vilket normalt sker i samband med Distriktskonferensen kommer att genomföras virtuellt under november. Tid meddelas senare.

Projekt i distriktet

Ett antal projekt har utsedda ansvariga i distriktsteamet:
  • Rotary Peace Center
  • Rotary Doctors
  • Worlds´s Children´s Prize
Övriga projekt drivs i klubbarna och där har distriktsteamet en uppgift att stötta och vid
behov koordinera då andra distrikt kan vara berörda.

Se vem som är vad i distriktsteamet, kontaktuppgifterna syns om du loggar in.

Slutligen vill jag önska er alla en riktigt fin sommar och naturligtvis välkomna åter till vårt Rotaryår 2021-2022.

Each One Bring One!

Rotaryhälsningar