Hållbarhetsföredrag on-demand!

Bäste Rotarymedlem i D2370 m fl!

I distriktskonferensens huvudföredrag om hållbarhet i vardagen fick vi tips på hur vi kan jobba för Rotarys sjunde fokusområde miljön:

I andra korta föredrag (5-15 min) såg vi hur rotarianer bygger ett hållbart samhälle i bred bemärkelse: ungdomsutbyte, integration, stoppa polion, medlemsrekrytering, rädda Östersjön och andra projekt för en bättre värld.

Gå till webbsidan för DK och klicka på önskad programpunkt för att se föredraget! Föredragen går utmärkt att använda på klubbmöten!

Passa också på att bli inspirerad av vår RI-president som på 4 minuter berättar vad han prioriterar i Rotary (klicka på bilden):

Detta var del 1 av distriktskonferensen. Del 2 blir ett fysiskt möte på ROTARYDAGEN i Nyköping den 29-30 april.

Bo Söderling

Rotaryhälsningar