Till President och Programansvariga - Distrikt 2370

VI BESÖKER GÄRNA DIN KLUBB!
Vi besöker gärna din klubb och berättar om ett spännande projekt - samverkan mellan Rotary och WCP (World's Children's Prize)

World´s Children´s Prize (WCP)-kommitté inom distrikt 2370 vill gärna besöka din klubb för att erbjuda ett mycket intressant projekt - Rotarys samverkan med World´s Children´s Prize.

Projektet mynnar ut i ett engagemang för en bättre värld och utbildning i barnets
rättigheter, allas lika värde, demokrati och en hållbar utveckling.
Detta projekt innehåller allt en rotaryklubb kan önska sig
  • Det är både lokalt och globalt
  • Det har högaktuellt innehåll i stark samklang med Rotarys värderingar.
  • Det förenklar kommunikationen med skolungdomar och deras föräldrar.
  • Det är en inkörsport till att tala med framför allt yngre blivande medlemmar.

Med oss har vi en nyproducerad film på ca 8 minuter som en introduktion till projektet. Vi hoppas att din klubb efter vårt besök väljer att bli Adult Friend till WCP som ett första steg att involveras i samverkan.

Vi ser fram emot en inbjudan från din klubb att besöka er på ett ordinarie möte, fysiskt eller digitalt.

Kontakta mig på mail eller telefon så bokar vi in en lämplig tid.

Med vänliga Rotaryhälsningar

Lena Bruhn