D2370 nyhetsbrev om ClubRunner 2023-04-24

• IT-samordnare
För kännedom till distriktsteamet

Bästa CR-klubb!

RI skickar i dagarna ut den vanliga uppmaningen till alla klubbar att det är hög tid att registrera nästa års funktionärer:

Ni behöver alltså bara se till att era funktionärer för nästa år är införda i ClubRunner.

Ändringar synkas från CR direkt till RI. Synkroniseringen med RI gäller förstås bara de åtta funktionärer som RI registrerar (se gula fältet nr 2 ovan).

För att kopiera årets funktionärsposter till nästa år (utan medlemsnamn), tryck i årets lista på den blå knappen För över till nästa år - se punkt 8 på supportsidan Funktionärer. På den sidan finns också information om bl a hur man skapar och namnger en ny funktionärspost.

Vad finns i RI-registret om min klubb?

Ett snabbt och enkelt sätt att kolla är med gratisappen Rotary Club Locator. Där visas alla Rotaryklubbars mötesuppgifter samt president och sekreterare - world wide!

Appen finns i AppStore och GooglePlay, sök "Rotary Club Locator".

För att se mer om den egna klubben: logga in i MyRotary (RI). Notera att det bara är den som finns som funktionär i RI-registren som är behörig att se klubbens funktionärer m m.

Till sist: använd supportsidorna!

Supportsidorna distriktswebben har instruktioner för bl a kärnområdena artiklar, evenemang (program), nyhetsbrev och utskick samt webb. Till dessa områden finns utbildningsfilmer på svenska.

Tidigare nyhetsbrev finns på distriktswebben: Om distriktet/distriktets nyhetsbrev (flik ClubRunner).

Kontakta mig gärna om du har frågor!

Bästa Rotaryhälsningar
DITS 2370 (Värmdö Skärgård RK)
ClubRunner Mobile