Publicerad den 21 Jul 2020
Möt Holger Knaack, mannen som blev världspresident från sin gräsrotsbas i klubb- och distriktsarbete. En sympatisk kille med hjärtat på rätta stället som nu leder Rotaryrörelsens förnyelse.

Holger Knaack är Rotary Internationals president 2020-21, själv medlem i Rotaryklubben i Herzogtum Lauenburg-Mölln i Tyskland. Vad är hans tema för Rotaryåret 2020/21?

Holger Knaack är VD för Knaack KG, ett fastighetsbolag. Han var tidigare delägare och general manager för Knaack Enterprises, ett 125 år gammalt familjeföretag.

Han är en av grundarna av Civic Foundation i staden Ratzeburg och tjänstgjorde som ordförande för Golf-Club Gut Grambek. Knaack är också grundare och ordförande för Karl Adam Foundation.

Holger är Rotarymedlem sedan 1992 och har varit kassör, direktör, moderator, ledamot och ordförande i flera kommittéer, representant för Council on Legislation, zonkoordinator, utbildningsledare och distriktsguvernör.

Han var medordförande i värdorganisationens kommitté för Rotarys internationella konvent i Hamburg 2019.

Holger och hans fru Susanne är stora givare till Rotary Foundation och medlemmar i Bequest Society.

Följ Holger i sociala media

Världspresidenten reser runt i världen och besöker rotaryklubbar som gör positiv skillnad i sina samhällen. Följ honom på Facebook och Instagram.

Läs hemma-hos-Holger-artikeln på rotary.org

Till slut: du har väl inte missat temat?

Presidentens tema 2020/21 är

- på svenska: Rotary öppnar möjligheter.

Läs mer om presidenttemat 2020/21 och ladda ner temat logotyp och material.