Publicerad av Anders Tihkan den 29 May 2023
Efter två års uppehåll delade Katrineholms RK ut sina idrottsstipendier och Carl Elmroths stipendium för unga entreprenörer. Klubbens insamlingsförmåga är imponerande!
Detta var elfte gången som ungdomar på Stadium Sports Camp fick Rotarystipendier. Klubben finansierar stipendierna med en årlig jazzkonsert samt bidrag från sponsorer, hittills är stipendiesumman totalt 850 000 kr!

En bra artikel i Katrineholmskuriren ger synlighet för klubben (tyvärr bakom betalvägg):

Klubben har också delat ut "Carl Elmroths stipendium för unga entreprenörer i Katrineholm" på 20 000 kr till tandläkaren Osama Pairo.

Carl Elmroth var företagare och entreprenör samt medlem i klubben. Stipendiet ur hans fond delades ut första gången 2013.

En bra artikel i Katrineholmskuriren ger synlighet för klubben (tyvärr bakom betalvägg):