Publicerad av Jan Somp den 26 Sep 2022
Trosa RK deltog i Trosa Boatshow med stor framgång och vi presenterade vårt engagemang för Östersjön genom rollups, en tävling och 16 energiska och glada klubbmedlemmar.

I helgen 23 - 25 september, 2022, arrangerade företaget Apelago Trosas första riktiga båtmässa – Trosa Boat Show. Solen sken, utställningsområdet var fulltecknat, besökare vällde in i dagarna tre.

Det var en sann folkfest och Trosa Rotaryklubb ställde ut! Apelago är en av våra partners och sponsorer i Projekt Rädda Östersjön.

Vår utställning besöktes av ca 300 personer varav 244 deltog i Tävlingen – Hur många nypon har vi i glasburken? Vinst var 2 luncher på Stadshotellet. Vinnaren är korad och gissade nästan rätt. Ett nypon skilde från rätt svar.

Vi sålde slut på alla 70 böcker ”50 sätt att rädda Östersjön”, vi hade med oss. Hade vi haft fler hade vi sålt fler.

Vi sålde 30 plus armband, som så fint uttrycker vår kärlek till Östersjön.

Vi pratade vårt engagemang för Östersjön, med alla besökare. Vissa var Rotarianer från Stockholm, som ville veta mer om vårt sätt att arbeta. Förhoppningsvis leder några av dessa kontakter till att vi blir fler engagerade.

Det är uppenbart att båtfolk är mycket engagerade i hur vårt kära Östersjön mår. Vår lilla pilot i Trosa ger mersmak inför vårt deltagande i Allt för sjön till våren 2023.

Slutligen ett STORT TACK till alla engagerade medlemmar i Trosa Rotaryklubb, som tillsammans gjorde vårt deltagande till en framgång.