Publicerad av Anders Tihkan den 07 Nov 2020
Nu är Rotary Norden nr 6 2020 ute med intressant läsning om våra ungdomar som i Coronatider måste sadla om i karriären för att möta framtiden. Läs om Maja och Martin, båda 30 år, som arbetade inom hotell- och konferensvärlden men som nu studerar något helt annat. De är inte ensamma. Läs också om Zon-Institute i Oulu, Finland där Ulf Bingsgård pratade om hållbarhet. Men också om hur glada digitala amatörer i Simrishamn kåserar. Klicka här för att läsa tidskriften.

Rotary Norden är en medlemstidning som riktar sig till alla Rotarianer i Sverige, Danmark, Norge, Island och Finland. Här följer vi utvecklingen inom Rotary, internationellt, nationellt och lokalt. De som vill få sin röst hörd kan maila in en debattartikel med villkor att de även sänder med en högupplöst porträttbild i Jpeg. Har du något intressant att berätta om vad som sker på din ort i Rotaryklubben eller som Rotarian så är ni välkomna att maila till kim@texthuset.se. Skriv gärna ditt namn, klubb, distrikt och ämne i mailet. Bra högupplösta bilder 300 dpi och Jpeg, och inte allt för långa texter (max 2000 tecken) tar vi tacksamt emot.

Trevlig läsning!

Kim Hall
redaktör för Rotary Norden Sverige tillika chefredaktör.