Publicerad av Gunilla Marklund den 10 May 2021
RFE är ytterligare en Möjlighet som Rotary Öppnar. Ett besöks och utbytesprogram som arrangeras mellan två distrikt. Vårt distrikt tar kontakt med något annat av våra 530 distrikt i världen och skapar ett intressant utbyte. Vårt senaste RFE var ett utbyte med Taiwan 2014. De som var med då talar fortfarande lyriskt över alla fantastiska upplevelser. Vill Du vara med på ett kommande RFE?

Pandemin har sannolikt snart släppt sitt grepp om oss och vad vore då inte härligare än att planera en resa tillsammans med Rotarianer till Rotarianer i ett annat land? Nordiska länder eller något land i Europa.

När? Hösten 2021 eller våren 2022?

Hur går det till? Vi som reser i par eller ensam planerar tillsammans en vistelse i 5-7 dagar. En grupp på ca 10 personer kan vara lagom. Jag söker ett land och område vi tillsammans vill besöka. Antingen kommer de hit till oss först och vi åker till dem senare eller tvärt om. Boendet antingen hemma hos en familj från utbyteslandet eller på hotell. Vi planerar kulturella besök, företagsbesök, promenad i skogen eller bara en utflykt på tu man hand med "din" familj. Gemensamma aktiviteter är vanligtvis mycket uppskattade och ger en unik möjlighet att få kontakt med och komma in normala familjer som man aldrig kan göra via vanliga turistresor. Var och en betalar för sina kostnader.

Läs mer på rotary.org om Rotary Friendship Exchange.

Är du intresserad?

Hör av dig till mig: