Publicerad av KA Ericson den 19 Apr 2021
Nästa omgång av det populära Rotarys Sörmlandsläger planeras för 2022 av Rotaryklubbarna i Nyköping, Oxelösund och Trosa. Det blir det tionde lägret för flickor i unga tonåren - en vecka med avkoppling och meningsfulla aktiviteter.

Vi har med stort engagemang från många planerat att genomföra vårt tionde läger 2021 efter att lägret 2020 blev inställt. Tyvärr har världen och Sverige drabbats av en långvarig pandemi av Coronavirus som har förändrat förutsättningarna för ett genomförande även 2021.

Planeringskommittén har med anledning av de restriktioner som Folkhälsomyndigheten rekommenderar samt rekommendationer från Rotary International och Rotary Distrikt 2370 valt att ställa in även 2021 års läger. Det är med sorg som vi tagit detta beslut. Det är många personer i alla åldrar som krävs för att genomföra ett läger, vi vill inte riskera att vi sprider smitta eller att någon blir smittad och sjuk.

Sörmlandslägret för tjejer 2021 ställs alltså in.

Positivt är att vi vill meddela att vi redan har beslutat att genomföra 10:e lägret under året 2022 samt med fortsättning 2023 och 2024.

Vi ber om Er förståelse för vårt tagna beslut, vi ser fram mot ert fortsatta stöd och arbete inför kommande läger.

Vi har hållit ut i det längsta för att kunna se om det skulle öppnas en möjlighet att hålla 2021 års läger tyvärr utan framgång. Vi måste dock ta beslutet i god tid för att inte besvikelsen hos flickorna blir för stor och tuff att hantera.

Vi återkommer med information om 2022 års läger så snart vi har alla indata under kontroll.

Nyköping den 13 april 2021
Karl-Arne Ericson
Ordförande i kommittén för ”Sörmlandslägret för flickor 2021”
Tfn: 070-538 77 25