Publicerad av Maud Kellner den 29 Aug 2022
Två musikaliska studenter i Nyköping fick dela på det årliga musikstipendiet från Nyköping RK.

Nyköping Rotaryklubb överlämnade vid sitt lunchmöte 19 augusti ett Musikstipendium på 4.000 kr till Lukas Ahrén som tog studenten från Kreativa Gymnasiet i år. Rotaryklubbens Kulturkommitté utsåg Lukas till en värdig mottagare med motiveringen:

Lukas är en driven musiker på piano och trummor som dessutom med stor framgång komponerar, arrangerar och producerar sin egen musik”.

Rotaryklubbens årliga musikstipendium på 8.000 kr fick i år två mottagare. Vid Rotarylunchen 15 juni, innan klubbens sommaruppehåll utdelades 4.000 kr till Frida Jarding som tog studenten från Nyköpings gymnasium, estetiska programmet, och som spelat blockflöjt sedan fjärde klass på Kulturskolan.

Stipendiet utdelades av Nyköping Rotaryklubbs president, tillika ordförande i Kulturkommittén Maud Kellner.