
För att klubben ska bli framgångsrik i sin verksamhet internt och externt behövs bättre och ökad synlighet. I fyra föredrag får du handfasta tips hur klubben kan öka sin synlighet i samhället. Det handlar om vad klubben kan göra för att uppfattas som relevant och hur vi når ut med det i vårt lokalsamhälle. Du får två bra exempel på lokala projekt som också kan ge nya medlemmar.
Online-seminariet riktar sig till klubbfunktionärer som arbetar med att öka klubbens synlighet.
Program
| |
| Vad kan intressera lokaltidningen? Hur får man kontakt? Hemligheten att få in klubbens nyheter? Startar 6:30 in i videon. |
| Nacka-klubben förenar yrkestjänst, PR och medlemsrekrytering i sitt nätverksprogram som riktar sig till yrkesverksamma i Nacka, från såväl privat som offentlig verksamhet. Startar 37:30 in i videon. |
| Vad måste klubben kunna erbjuda för att medlemskap ska vara intressant? Hur kan klubben bli mer synlig och attraktiv i samhället? Startar 1:06:30 in i videon. |
| Gör Rotary relevant - inte bara för nuvarande medlemmar utan också för andra! Hur kan ett projekt se ut som engagerar brett och över generationsgränserna? Startar 1:23:30 in i videon. Ladda ner Karins Lathund klimatutmaningen "Rotary halverar". |
Se seminariet här:
![]() |
| |
![]() |
|
Seminariet spelades in 2020-11-11 med 41 deltagare.
Arrangör var distriktets Marknads/PR-kommitté:
Ingrid Sjöbeck, ordförande (Värmdö Skärgård RK)
Erik Liljencrantz (Katrineholm RK)
Anders Tihkan (Värmdö Skärgård RK)
George Tsiouras (Nynäshamn RK)
Terje Kalusen (Nynäshamn RK)