Publicerad av Claes Nilsson den 14 Feb 2021
Det är via våra projekt och aktiviteter som vi syns och gör skillnad. Det gäller både i det stora med utrotningen av polio, internationella projekt och vad vi gör i lokalsamhället. De nära projekten är de som oftast syns och engagerar medlemmarna. De nära projekten kan locka nya medlemmar och sponsorer. Trots avsaknaden av fysiska möten är det många klubbar som fortsätter att driva sina projekt. Mentorer för ensamkommande, mentorer för entreprenörer, Latte-klubb för unga föräldrar, cykla utan ålder, rensa Mälaren, besök av Briggen, utlandsprojekt, insamling till Polio m m. TACK alla klubbar och enskilda som fortsätter driva era projekt!
För att finansiera projekten behövs som regel nya friska pengar. Detta kan vara svårt att hitta nu när det inte är fysiska möten.

Flera klubbar har dock hittat former för insamlingar, vinlotteri m m. En bra och enkel lösning kan vara att skaffa ett Swish-konto och QR-kod kopplat till klubben. Gör QR-kod här, du kan göra olika varianter, både enkel kodbild som ovan eller "affisch" som nedan.

Vi har Swish för distriktets bankkonto. Vill du ge en slant och testa så starta din Swish-app om du har en sådan. Tryck på Skanna. Läs av QR-koden nedan eller ovan. Ange belopp. Godkänn och pengarna går iväg (och kommer fram) direkt!

Testa gärna - ditt bidrag går 50% till Polio och 50% till Årliga fonden: