mar

OBS - alternativt datum med samma innehåll: måndag 15 mars.

Välkommen till den första utbildningsmodulen som handlar om Rotarys grafiska profil

Syftet är att berätta om vikten av att synliggöra Rotary samt ge inspiration till hur vi ska berätta vad vi ÄR, GÖR och GER.

Modul 1 består av två avsnitt:

1. den första timmen är en basutbildning där vi går igenom vad vi rekommenderas att göra
  2. den andra timmen är en fördjupningsutbildning där vi visar hur man gör.

Se detaljerad beskrivning av modul 1-4utbildningsplanen.

Rotarys varumärke

1.Vad

• Rotarys syfte och ”Varför ska jag vara Rotarian?”
  • Vad är ett varumärke
  • Varför är det viktigt att vi ser likadana ut
  • Hur ska vi synas i mediebruset?
  • Hur uppfattas vi jämfört med andra NGO:er? [NGO = Non-Governmental Organization]

2. Hur

• Rotarys grafiska profil
  • Vad har vi för färg, form, uttryck?
  • Vi demonstrerar:
  • BrandCenter
  • Hur man tar fram en logga
  • Var man kan läsa om den grafiska profilen
  • Hur man tar fram en broschyr
  • På vilket sätt man ska beskriva vad Rotary gör
  • Klubbens hemsida är vårt ”skyltfönster” och det är av stor betydelse att vi ser lika ut. Vi kommer att ge exempel på vad klubbens hemsida bör innehålla och hur den bör se ut.

Utbildningen arrangeras - via web-mötesverktyget ZOOM - vid två tillfällen [det är samma innehåll båda gångerna] och du anmäler dig genom att klicka på någon av länkarna nedan:

Torsdag 11 mars 2021 kl 18:00-20:00   Klicka här för att anmäla dig till den 11 mars

Måndag 15 mars 2021 kl 18:00-20:00   Klicka här för att anmäla dig till den 15 mars

Varmt välkommen önskar

Lars-Erik Rydbrant