sep
Stavsnäs vinterhamn
Stavsnäs,  13970

Inbjudan till Rotarysegling med Briggen Tre Kronor från Stavsnäs till Kastellholmen måndagen den 19 september kl. 09:00 - 16:30

Vi har nu som medlemmar i Rotary ånyo en möjlighet att få delta i en fantastisk upplevelse, nämligen att få segla en heldag (7,5 timmar) med Briggen Tre Kronor. Ta gärna med gäster!

Segelfartyget

Tre Kronor av Stockholm är ett unikt fartyg: Hon byggdes på Skeppsholmen i Stockholm och sjösattes 2005, HKH kronprinsessan Victoria är fartygets gudmor. Fartyget är en del av det maritima kulturarvet, likväl ett modernt fartyg i den mening att det uppfyller moderna krav på säkerhet, utrustning och komfort. Fartyg bemannas av 13 sjömän och ombord finns hytter, byssa (restaurangkök), salonger och WC. Det finns utrymme för 45 passagerare.

Seglingen

Seglingen startar kl. 09:00 på förmiddagen. Väl ombord hälsar kapten välkommen och berättar om dagens segling. De passagerare som önskar är välkomna att delta aktivt i själva seglandet. Under dagen serveras förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Vi har egen kock ombord som bakar och lagar all mat från grunden. Menyer och råvaror väljs med hänsyn till ekologi.

Segling är beräknad till 7,5 timmar med avgång från Stavsnäs som sagt kl. 09:00 och ankomst till Kastellholmen i Stockholm kl. 16:30. Vi har som ambition att alltid segla men ibland måste vi stötta med motor för att kunna hålla tidtabellen.

Från Stockholm till Stavsnäs kan man ta sig med buss 433 eller 434 från Slussen.

Pris

Pris per person för Rotary denna dagssegling inkl. måltider och moms är 1.000 kr.

Anmälan

Anmälan sker genom länken nedan till Briggens hemsida, där det också finns information om betalningen. Ta gärna med gäster! Antalet deltagare är begränsat till 45 och det är naturligtvis först till kvarn ..... som gäller.

Frågor

• Kontakta gärna Gun-Marie Östedt-Axelsson på 070-284 28 16 eller e-post gog.axelsson@telia.com om du har några frågor eller önskar ytterligare information.

Många av klubbarna i distrikt 2370 är aktiva med olika Östersjö-relaterade projekt. Det finns också många andra organisationer som distriktet och klubbarna samarbetar med.