Online Registration
  • Registration for this event is now closed.
aug
2021
Kastellholmen (Kolskjulskajen). Info om parkering hittar Du längst ned i inbjudan.
Örlogsvägen 11
Stockholm,  11149
Sweden

Vi måste inleda med att tala om att denna Rotarysegling nr 1 är fullbokad och att deltagarna har betalt och fått sina definitiva bekräftelser.

Men vi har nu, som Du kan se av evenemangslistan, nöjet att bjuda in våra medlemmar till Rotarysegling nr 2, som äger rum kl. 16 - 20 samma dag.

De som står på väntelistan till segling nr 1 har, som Du också kan se av inbjudan i evenemangslistan, förtur till segling nr 2.

Njut av fyra timmars Rotarysegling med "Briggen Tre Kronor" för 950 SEK inklusive lunch.

Under det senaste 1,5 året har Rotary och projektet "Expedition Rädda Östersjön" med segelfartyget "Briggen Tre Kronor" haft givande samtal om hur vi tillsammans kan göra en insats för att "Rädda Östersjön".

Efter ett år av isolering är det nu dags att ses för att tillsammans njuta av skärgården.

Vi börjar seglingen med kort information om samarbetet mellan Rotary och "Briggen Tre Kronor" genom projektet "Expedition Rädda Östersjön".

Därefter sätter vi segel och seglar en tur i innerskärgården.

Lunchen, som består av varmrätt, kaffe och kaka  serveras på däck. Alkoholfri dryck samt folköl finns att köpa i baren. Det är inte tillåtet att ta med egen dryck ombord. Om Du är allergisk eller av något annat skäl inte kan äta vissa sorters mat, ange det i samband med anmälan så att vi kan ordna med alternativ åt dig.

V kan nu konstatera att vi från den 1 juli kan ta emot minst 35 deltagare och det är fortfarande först till kvarn ........ som gäller. Avvakta därför inte med Din anmälan utan gör slag i saken direkt!

Varmt välkommen hälsar,
Tommy Lekenmyr. Projektledare "Rädda Östersjön" Rotary distrikt 2370
Jan Söderhielm, Projektledare "Expedition Rädda Östersjön"

Anmälan och betalning

• Anmälan sker genom "Online registration, Medlemmar" ovan och är bindande.
  • Gäster till medlemmar är också välkomna.
  • Anmälan är definitiv när distriktet erhållit betalningen av 950 SEK till swish 123 313 35 84 eller bankgiro 197-0045. Ange Rotarysegling nr 1 vid betalningen.

Parkering

Det finns parkeringsplatser precis före bron som går mellan Skeppsholmen och Kastellholmen.

Man kan köra fram till fartyget och lämna av folk men vi ser helst att man parkerar på andra sidan bron.

I nödfall kan vi ha någon enstaka bil stående på planen vid fartyget men det är bara om det är någon som har problem med att gå från parkeringen på Skeppsholmssidan.

Övriga parkeringar på ön är i första hand avsedda för dem som bor på ön och det skapar lätt irritation om våra passagerare utnyttjar dessa.