Kontakt: Jan König
Anmälan online
  • Anmälan till detta evenemang är stängd.
maj
Mästerlotsens skärgårdsrum

Sweden

"Aldrig en tråkig stund i Oxelösund"

Rotarydagen är den fysiska delen av årets distriktskonferens, som uppfyller de moderna riktlinjer som Rotary International satt upp.

Låt oss göra något aktivt tillsammans samtidigt som vi får möjlighet att ha en rolig och informell dag utomhus för alla rotarianer med familjer och vänner!

Du läste rätt, du och alla andra medlemmar i distriktets klubbar är mer än välkomna - och ta med familjen!

Vi har en skräpplockningsaktivitet längs "Kulturstigen" i enlighet med vårt vattenintresse bland distriktets klubbar. Det blir också några infostationer samt enkel utomhuslunch och fika, en informell dag i trevlig kulturmiljö.

PROGRAM

10:00 Samling vid "Mästerlotsen", Oxelösunds hembygdsgård, se karta.
             Introduktion.
             Infostationer i Mästerlotsen: Klubb- och medlemskapsuteckling, The Rotary Foundation och Vattenprojekt.

Preliminära hålltider:

11:30  Lunch (utomhus, distriktet bjuder)

12:30 Skräpplockning

14:30 Kaffe och fika (utomhus, distriktet bjuder)

15:00 Avslutning

Kläder och övrig utrustning

• Kläder för väder. Förhoppningsvis fint, men tänkt på att allt är utomhus utan möjlighet till skydd.
  • Har du något som är märkt med Rotary, så ta på det, så vi syns.
  • Ta också gärna på namnbrickan.
  • Handskar. Då vi skall samla skräp är det att rekommendera att ta med handskar för att skydda händerna.
  • Ta gärna med en egen mugg att dricka ur.

Sittplatser

Lunchen intas utomhus stående.
Om du känner att du behöver sitta ned vid lunchen finns ett mycket begränsat antal sittplatser.
Ta gärna med en brassestol eller liknande om du vill sitta ned.

ANMÄLAN FÖR LUNCH OCH FIKA

Anmälningstiden har gått ut.

Glöm inte att ange ev födoämnesallergier.

Glöm inte att avanmäla om förhinder uppstår, annars måste vi debitera den som anmält för överbliven lunch/fika.

Parkering

Det finns en avgiftsfri parkeringsplats, se karta. Vi blir förhoppningsvis många, så tänk på att samåka. Skulle parkeringen vara full så är det möjligt att stå på småvägarna kring den. För klimatets skull: Samåk i möjligaste mån.