Kontakt: DITS 2370
Scandic Södertälje
Verkstadsvägen 7
Södertälje,  151 38

Ta chansen att lära dig mer om ditt Rotary!

Utbildningskommittén i Distrikt 2370 erbjuder nu för sista gången en unik möjlighet för dig som Rotarian att lära dig mer om Rotary.

Ta tillfället i akt och lär dig mer om Rotarys historia, The Rotary Foundation, Rotarys olika program, Team building och många andra grundläggande fakta som varje Rotarian bör känna till, samt få fler rotaryvänner. Allt till nytta för dig och din klubb.

RLI-kursen består av tre fysiska kurstillfällen som varvas med fakta och workshops. Det är inte traditionella föreläsningar, utan ett diskussionsbaserat lärande som leds av facilitatorer som hjälper deltagarna att arbeta mot ett gemensamt mål.

Kommande utbildning 2023/24

Kurstillfälle 1: 27 januari 2024
Kurstillfälle 2: 9 mars 2024
Kurstillfälle 3: 13 april 2024

Kontakta din klubbs president som anmäler klubbens deltagare.

Observera att avgiften för utbildningens 3 tillfällen är 1 800 kr inkl konferensmåltider. Prata med din klubb för de brukar vara positiva till att hjälpa till med kostnaden.

Förhinder endast vid sjukdom. Anmälan är bindande.

I anmälan behöver vi följande information:

• För- och efternamn
  • Telefon
  • E-post adress
  • Klubb

Anmälan görs via denna länk: ANMÄLAN

Sista anmälningsdag är 30 november 2023.

RLI – Stärkt ledarskap med ökad kunskap om Rotary

De klubbar som satsar på RLI får

• Ledare som utvecklar sin kunskap om både ledarskap och Rotary
  • Rotarianer som utvecklar sitt engagemang
  • Rotarianer i olika åldrar som ges möjligheter till nätverksutbyte inom Rotary
  • Rotarianer som gör skillnad i sin klubb

Vår filosofi är

“Att vara en skicklig ledare är inte en garanti för gott Rotaryledarskap. En ledare i Rotary behöver också ha god Rotarykunskap, ett perspektiv på Rotarys ursprung, var vi befinner oss nu och en vision för Rotarys framtid.”

RLI genomförs som en dialogbaserad och interaktiv utbildning med högt tempo och mycket aktivitet, där deltagarnas engagemang och professionella bakgrund tas tillvara. RLI är en investering i klubbens framtid och ett erbjudande för de Rotarianer som vill bidra till klubbens utveckling.

Deltagarna får en ökad kunskap om Rotary och ledarskap i en ideell organisation, som kan tillämpas på alla nivåer i organisationen.

RLI bidrar till ett ökat engagemang och entusiasm för att utveckla Rotary.

Genomförandet

Utbildningen omfattar tre dagar/ moduler och leds av facilitatorer. En facilitator definieras som en person som hjälper en grupp människor att arbeta mot ett gemensamt mål. Facilitatorn koncentrerar sig på processen och lyssnar på alla inblandade för att ge rum åt de krafter som hjälper gruppen mot samma mål.

Facilitatorerna får utbildning för sitt uppdrag och är Rotarianer med erfarenhet av olika uppdrag inom Rotary och som har arbetat med utbildning professionellt eller har annan för uppdraget relevant bakgrund.

Certifikat tilldelas deltagarna efter genomgången ledarutbildning

Facilatorer

Anna König, Rotary Coordinator Zon 17