jan

Sweden

Jag arrangerar – i egenskap av Assistant Rotary Public Image Coordinator för Zon 17 - Sveriges årliga PI&PR-seminarium. Även i år håller vi mötet i en dator nära dig via det digitala mötesverktyget ZOOM.

Årets tema är ”ALLA KAN VAR MED” och med det menar vi att alla Rotarianer har möjlighet att hjälpa till med att visa upp vad vi inom Rotary håller på med. En del är bra på att skriva texter och tycker det är roligt att göra broschyrer, andra är hängivna fotografer och tycker det är roligt att publicera bilder från aktiviteter på sociala medier och några är självklart mest intresserade av att stå på gator och torg och prata med människor. Var och en bidrar efter sin förmåga. Huvudsaken vi jobbar tillsammans för då blir det roligare och alldeles säkert även mer inspirerande och bättre PR-aktiviteter.

Seminarieprogrammet innehåller många spännande exempel på hur klubbar kan förbättra sitt samarbete såväl mellan kommittéer inom klubbarna som mellan olika klubbar eller distrikt samt till och med mellan olika länder. Våra föredragshållare från Åland, Schweiz, Norge, Sverige och USA delar med sig av sina erfarenheter och ger konkreta tips.

Denna inbjudan går ut till alla klubbar i Sverige, Norge och Finland samt till alla som är intresserade av att få lära sig mer om Public Image och Public Relationship. Vi önskar naturligtvis att du delar med dig av inbjudan till dina klubbkamrater också. Som sagt – ALLA KAN VAR MED.

Vi kommer att prata svenska, norska och finlandssvenska men ha även med ett inspelat föredrag från USA på amerikanska. Det kommer att ges möjlighet att prata enskilt två-och-två i så kallade ”bikupor” så här har du chansen att få lära känna Rotarianer från andra områden och kanske även starta ett samarbete i framtida projekt!

Länk till agendan/anmälan

Vänligen