Sweden

Från ”kokbok” till Public Image och Public Relationship-utbildning via ZOOM

Välkommen att lyssna på när Lars-Erik berättar om sin spännande resa med att genomföra web-utbildning via verktyget ZOOM. En utbildning som alla kunde vara med på och många prisade högt.

På Svensk Rotary Service [SRS] styrelsemöte den 8 januari 2020 beslutades att uppdra åt en arbetsgrupp att utforma förslag till guidelines för hur distrikt och klubbar skulle kunna bli bättre på att presentera och marknadsföra Rotary.

Det fanns en samlad vilja att skapa en enhetlig plattform för utbildning kring detta område och arbetsgruppen presenterade ett halvår senare ett förslag som kom att benämnas ”kokboken” med enkla ”recept” på Public Image- och Public Relationship-aktiviteter.

Planen att leverera denna utbildning på plats ute hos klubbarna under hösten 2020 gick naturligtvis inte att genomföra i det av Covid nedstängda Sverige. Då skapade Lars-Erik Rydbrant, Assistant Rotary Public Image Coordinator [ARPIC] för Zone 17 / Sverige, istället en serie web-utbildningar som under 2021 nådde drygt 150 deltagare från 100 klubbar, såväl i Sverige som i våra grannländer.

Utbildning hölls vid nio tillfällen, mellan 11 mars och 13 oktober 2021, och omfattade Rotarys varumärke, People of Action, Projekt, Kommunikation och Rotarys ”bibliotek”.

Anmälningslänk