sep
Solbacka GK

Sweden

Mariefred Rotaryklubb har nöjet att inbjuda till

2022 års upplaga av Rotary DM i golf

på Solbacka Golfklubb (f.d. Grytsbergs GK)

Fredagen den 9 september

Vi spelar även i år på ”nygamla” Solbacka GK, solbackagk.se. Anläggningen har i år helt nytt klubbhus och banan är omlagd till den ursprungliga sträckningen. Notera att vi även i år har en speciell klass för icke Rotarymedlemmar. Så ta med släkt, vänner och bekanta. Vem vet – DM i golf kanske är första steget till ett medlemskap i vår fina organisation.

Starttid:            Kanonstart kl. 09:00. Samling vid klubbhuset för information kl. 08:30

Klasser:            Rotary och Medföljande. Damer och herrar spelar i samma klass.

Spelform:         För båda klasserna gäller Slaggolf (+5) med hcp. Damer spelar från röd tee och herrar från gul tee. Herrar födda 1952 eller tidigare äger rätt att spela från röd tee. Var noga med att ange den tee du vill spela ifrån vid anmälan.

Anmälan:         Görs på mingolf.se. Senaste tid för anmälan är den 7/9 kl. 12:00.

Priser:                Individuella priser till bästa damer och herrar i respektive klass.

För Rotaryklassen gäller dessutom:

• Vandringspriset ”Pauls Planka” till vinnaren av klassen. Innehas f.n. av DGE Hannele Sjöö.
  • Vandringspriset ”Tennbucklan” tillfaller bästa lag. D.v.s. de tre bästa resultaten från varje Rotaryklubb. Sedan flera år innehas ”Tennbucklan” av Mariefred RK. Vi tycker själva att det är dags att det blir ändring på det.

Kostnad:           Anmälningsavgift 50: - som swishas senast den 7/9 till 070-555 00 05 med angivande av Golf DM samt namn.

Tävlingsgreenfee, 475: - betalas i klubbens reception, och innehåller:

• Kaffe o. smörgås vid ankomst
  • Greenfee
  • Dagens lunch

Varmt välkomna till den 58:e upplagan av distriktets DM i golf.

För tävlingskommittén

Lars Olof Nilsson, DGE