okt

Distriktskonferensen blir online

Den aviserade konferensen i Nyköping måste i rådande Corona-situation hållas online, men jag planerar en fortsättning med ROTARYDAGEN som ett fysiskt distriktsmöte och aktivitetsdag 29-30 april 2022.

PROGRAM

Lördag 23 oktober 2021 kl 09:00

• DG inledning
    – Vad är hållbarhet för Rotary?
  • Rotary Internationals president
  • RI Director Elect
  • Medlemsrekrytering
     - Hur får vi Rotary att växa?
     - Rosengård Rotaryklubb

Shekhar Mehta
Lena Mjerskaug

Claes Nilsson
Ulf Bingsgård

• Ungdomsutbytet
  • End Polio Now
  • World´s Children´s Prize
  • Östersjöprojektet

Tommy Lekenmyr
Åsa Hörnberg
Lena Bruhn
Tommy Lekenmyr

Bensträckare

• Rotary kavlar upp ärmarna för framtiden!
    - Om klimatet och hur vi blir en del av lösningen

Karin Sundby och
Anna Bergström

• Rotary Doctors
  • Rotary Peace Center
  • DG information, sammanfattning
    och avslutning

Christina von Feilitzen
Torbjörn Spector

Slut kl 12:00

Medverkande

Bo Söderling (Nyköping Öster RK) är DG 2370 2021/22.

Shekhar Mehta (RC of Calcutta-Mahanagar, West Bengal, India) är president i Rotary International.

Moderator är Liselott Hagberg (Nyköping Gripen RK) och tidigare landshövding i Södermanlands län.

Lena Mjerskaug (Enebakk RK, Norge) är RI Director Elect, dvs inkommande RI-director (2022/24) för zon 17/18. Hon har bl a varit Training Team Leader på Zonnivå.

Ulf Bingsgård (Trelleborg-S:t Nicolai RK) är DG i distrikt 2390.

Claes Nilsson (Stockholm-Söder RK) är IPDG 2370, dvs var DG i vårt distrikt förra rotaryåret.

Tommy Lekenmyr (Nynäshamn RK) är distriktets kontaktperson för Rädda Östersjön.

Åsa Hörnberg (E-Club of Riddarfjärden) är ordförande i distriktets Rotary Foundation-kommitté.

Lena Bruhn (Mariefred RK) är distriktets kontaktperson för World´s Children´s Prize.

Anna Bergström och Karin Sundby (Nyköping Öster RK) är båda föreläsare och inspiratörer; tillsammans driver de podden “Sen då?” Anna titulerar sig även som återbrukskonsult och var tidigare centrumledare på den numera världsberömda återbruksgallerian ReTuna. Karin är entreprenör och jobbar med allt från matsvinn och tävlingar i avfallsminimering till återvinning av matolja. Båda ser möjligheter i det mesta och sätter stor ära i att ge guldkant åt omställningen!

Christina von Feilitzen (Katrineholm RK) är distriktets kontaktperson för Rotary Doctors.

Torbjörn Spector (Stockholm-Skanstull RK) är distriktets kontaktperson för Rotary Peace Center i Uppsala.

Se hela distriktsteamet med foton.

Möteslänk

Länk till Zoom-mötet: https://us02web.zoom.us/j/81792384902?pwd=NEhyd2o5aUdjcEEweTh2MFV1d0ZEdz09
Meeting ID: 817 9238 4902
Passcode: 2370

Du kan kommentera och ställa frågor i Zoom-mötets chattkanal.

Youtube-länk

Konferensen kommer också att streamas i distriktets Youtube-kanal. Du kan kommentera och ställa frågor i chatten på Youtube.

Varmt välkommen!

DG 2370 2021/22